الأحد، أغسطس 29، 2010

شغلني يا سي في :)


August 8 at 10:22pm

مساء الفل 



رشا ازيك 



يارب تكونى بخير 



مبدئيا كده عاوز اقولك ان شغلك بيعجبنى جدا 



انت حد مجتهد وجميل واكتف كده والدنيا حلوة فـ عينيه 



ربنا يوفقك يارب 



انا ............. مذيع راديو وصحفى حر 



محتاج منك خدمة .. مش عارف هى كبيرة ولا صغيرة



بس هكون مبسوط وممنون ليكى جدا لو عملتهالى 



محتاجك تساعدنى اعمل ( سى فى ) " اعلامى "محترم 



اقدم بيه فـ مكان محترم برضه :D 



اى تفاصيل محتجاها انا تحت امرك 



تقدرى تساعدينى ؟؟ 

الموضوع دا فعلا مهم جدا.... بص يا سيدي ... الموضوع يستدعي من سيادتك فعل التالي ...
1.   سجل ديمو لشغلك الإذاعي علي اسطوانه 
2.   ديمو برضه من الاخبار الي عملتها في الصحافة 
3.   تبعتلي السي في بتاعتك اشوفها و تكتب في العنوان عايز اعرف رايك
4.   لما تخلص بتبعت السي في معاها ديمو من الشغل بتاعك علشان يدعم موقفك 



و بالتوفيق ان شاء الله ....

August 29 at 8:37pm
استاذة رشا 


ديمو للشغل الاذاعى .. اتعمل 

ديمو لشغل الصحافة .. اتعمل 


السيرة الذاتية نفسها مش عارف اعملها بشكل اعلامى 

سؤالى بطريقة اوضح 

هو فيه فرق بين السى فى العادى والسى فى الاعلامى ؟؟ 


ممكن تبعتيلى اى سى فى اعلامى موجود عندك اعمل زيه ؟؟ 


متشكر جدا 


ومنتظرك جدا برضه 



الحقيقة مفيش حاجه اسمها شكر او نموذج للسي في .... لان هي ليها اشكال كتير جدا لا حصر لها ... و تختلف بأختلاف الوظيفة طبعا ... مش من حيث الشكل و لكن من حيث المضمون ... لاننا دائما بنركز علي رساله معينه عايزين نوصلها لقاريء السي في ... يعني مثلا لو هشتغل في المبيعات .. لازم اركز في معاراتي علي قدرتي علي الاقناع ... و في الخبرات لازم ادعم موقفي باحصائات يعني كنت بحقق نسب عالية ... و هكذا حسب الوظيفة ... و حسب انا عايز الي يقراء السي في دي ... يعرف عني ايه؟؟؟؟

بالنسبة للنماذج ... الصور التالية افتكر ممكن تساعدك شوية

انا هعرضهم بالترتيب من أول ما افتح word  لعمل سي في ...





هتلاحظ ان فيه نماذج كتير جدا اختار منها الي يناسبك ...


1 التعليقات:

ازيك يا رشا,يا رب تكوني بخير...انا كنت سمعتك على الراديو بتتكلمي على الوظيف الاون لاين,فكنت عايزة اعرف ايه مجالتهاوالشروط اللازمة ليها...اتمنى تجوبيني انا بعتلك اكتر من مرة...

إرسال تعليق