الأربعاء، سبتمبر 01، 2010

محتار اختار مين فيهم؟؟؟؟؟


ازيك يا رشا رمضان كريم......انا كان عندى سؤال انا ان شاء الله داخل رابعة تجارة انجليزى وبحب اوى الادارة و 

عايز اتخصص فيها ان شاء الله بس ناس كتير بتشتغل بتقولى انى اذا تخصصت محاسبة يبقى احسن و تقدر تشتغل فى 

المجالين و ادارة حتبقى الشغل محدود مش زى المحاسبة بس انا محتار اوى ممكن تقوليلى اية الافضل لانى بحب 

مجال التسويق اوى وانشاء الله اشتغل فيه واسف جدا لانى طولت عليكى


شوف ... انا عايزه اقولك اني دخلت خدمة أجتماعية ... و كل أهلي و أصدقائي كاني يقولو دا معهد الفاشلين ... لكن 

انا كنت عارفه انا عايزه ايه ... وجهة نظري طالما انت بتحب الادارة توكل علي الله و ادخل أدارة و أبدع فيها ... 

وبعد كده لما هتشتغل في التخصص الي انت بتحبة أكيد هتبدع و هتكون افضل من انك تخش مجال اخر و تكون مثلك 

مثل اي حد تاني ... ادخل التخصص الي بتحبة و متتأثرش برأي حد .. ربنا معاك ... و ادرس السوق و جهز نفسك 

علشان لما تتخرج تكون جاهز لسوق العمل علي طول.... 

1 التعليقات:

الاجابات عامة اوى ياريت التوضيح شوية يعنى ايه مميزات وعيوب الادارة ومميزات وعيوب المحاسبة علشان يختار على اسس برضه

إرسال تعليق