الأربعاء، يناير 20، 2010

طب اقول ايه؟؟؟؟

نص شات ...حصلت بيني و بين شاب يبحث عن الفرصة عمل .... عايزه اعرف رايكم ؟؟؟؟؟

شاب يبحث عن فرصة عمل : انا كنت مستني ان حد فيكم يتصل بيا الاسبوع اللي فات عشان اقولة بس محدش اتصل بيا ... وحيث كده خلي حد يقول للدكتور .............انه يكون قد كلمته ومدام قال هايتصل بيا يبقى يتصل ... وكمان قوليله مايصحش انه يكون قاعد مع واحد ويرد على التليفون من غير ما يستأذن

شاب يبحث عن فرصة عمل: كومنتين صغيرين بس كده على الانترفيو معاه

شاب يبحث عن فرصة عملo: سلام

rahiway: طيب مش فاهمه

شاب يبحث عن فرصة عمل: مش فاهمه ايه؟

rahiway: ايه مش فاهمه اسالني سؤال و ارد عليك

شاب يبحث عن فرصة عمل: مش سؤال

rahiway: اصل انا مش من سلطتي اني اربي د/ ................

شاب يبحث عن فرصة عمل: كومنين حصلوا معايا في الاتارفيو

شاب يبحث عن فرصة عمل: لا مش تربيه

rahiway: ثانيا ...انا قلت لحشرتك تبعتلي الموضوع في رسال علي اليميل و حضرتك مبعتش

شاب يبحث عن فرصة عمل: الراجل مقامه كبير

rahiway: غير كده ...لو بنتكلم عن البروفيشنال

شاب يبحث عن فرصة عمل: ومش انا اللي اربيه ولا انتي وهو مش ناقص تربيه

rahiway: حضرتك بعد المقابله كان المفروض تبعت رساله شكر علي وقته و لو عندك اسئله تسالها

شاب يبحث عن فرصة عمل: الراجل عمل حاجات في حياته يا عالم احنا هانقدر نوصلها ولا لأ

rahiway: حضرتك معملتش كده

شاب يبحث عن فرصة عمل: ما انا مش عاوز اسأل على حاجه

rahiway: غير كده فيه اجرائات بتم

rahiway: ووقت ما يتم قبولك بشكل نهائي

rahiway: هيتم الاتصال بيك

شاب يبحث عن فرصة عمل: لأ

rahiway: و لما يتم الاتصال بيك

شاب يبحث عن فرصة عمل: الكلام بيني وبين الدكتور مكنش كده

rahiway: حضرتك ليك مطلق الحريه في قبول العمل أو لا

rahiway: المطلوب ايه دلوقت

شاب يبحث عن فرصة عمل: الراجل وانا ماشي قالي انه هايتصل بيا شخصيا ... ودا محصلش

rahiway: و بعدين حضرتك مخدتش ليه ارقام تليفونات المكتب قبل ما تمشي

شاب يبحث عن فرصة عمل: معايا

rahiway: علشان تتابع

شاب يبحث عن فرصة عمل: معايا الأرقام

rahiway: طيب انت بتكلمني علي الشات ليه

شاب يبحث عن فرصة عمل: ومش عاوز اتابع .. هو بالعافيه

rahiway: لو عندك سؤال يخص الشغل

rahiway: ممكن تكلمني علي المكتب

شاب يبحث عن فرصة عمل: بقول كومينت

شاب يبحث عن فرصة عمل: مش عاوزه توصليله بلاش

rahiway: و غير كده و كده هو يقول انه هيتصل و لسه متصلش اعمله ايه

شاب يبحث عن فرصة عمل: براحتك

rahiway: اخد التليفون يعني و اقوله عيب كده ادام قلت تتصل يبقي اتصل

شاب يبحث عن فرصة عمل: هوه قال الاسبوع اللي فات

rahiway: مفيش كده

شاب يبحث عن فرصة عمل: والأسبوع فات وكلامه محصلش

rahiway: لو عندك استفسار واضح ارجوك تبعتو علي الميل

rahiway: هو اسمك ايه الي في السي في؟؟؟؟

شاب يبحث عن فرصة عمل: والله انا ماليش دعوه بالحاجات دي

شاب يبحث عن فرصة عمل: انا مش بتخانق

rahiway: أو تتكلم علي تليفون المكتب تسأل عن الموضوع بشكل محترف

rahiway: لكن الطريقه دي

rahiway: مفيهاش احتراف خالص

شاب يبحث عن فرصة عمل: انتي اللي الكلام منرفزك ووخداه علىاعصابك مش عارف ليه

rahiway: اسمك ايه الي علي السي في علشان اوصل الرساله لدكتور ...........؟؟؟؟؟؟د

شاب يبحث عن فرصة عمل: يا ستي لا احتراف ولا حاجه

شاب يبحث عن فرصة عمل: انا عدي كومنتين بقولهملك توصليهم بما انك سكرتيرته وشغاله معاه

rahiway: أولا ....انا مش سكرتيرة د/ حسن ....حضرتك لما جيت كان فيه سكرتيره بره

rahiway: ثانيا :...انا مدير تطوير مشروعات

rahiway: ثالثا ...أنت اسمك .........؟؟؟؟

rahiway: دا الاسم الي علي السي في؟؟؟؟؟

شاب يبحث عن فرصة عمل: قوليله .............ز بيقول لحضرتك مايصحش انك ترد على التليفون من غير اذن وانت قاعد معاه وكمان مدام اديت كلمه انك هاتتصل في خلال مده معينه يبقى ياريت تنفذ

شاب يبحث عن فرصة عمل: واشكركم على وقتكم الغالي

شاب يبحث عن فرصة عمل: سلام

rahiway: هبلغة يا فندم

شاب يبحث عن فرصة عمل: اه وبالمناسبه

شاب يبحث عن فرصة عمل: انا هاريحك وامسحك من عندي ... مش عشان انا مش عاوز اكلمك ... لأ ... دا شرف ليا اني اكلم واحده زيك وليها تفكيرك

شاب يبحث عن فرصة عمل: بس عشان انا مش مقامك


شاب يبحث عن فرصة عمل: واسف على ازعاجك الفتره اللي فاتت

rahiway: يا سيدي مفيش مقامات
rahiway: بس انت الي مش عارف تعمل ايه
rahiway: و بعدين انت لا تقدر ظروف الاخرين
rahiway: و غير منظم في افكارك
rahiway: و مش عارف ترتب الدنيا ازاي
rahiway: و معندكش فكره باتيكيت العمل
rahiway: و فيه مهارات و خبرات كتير
rahiway: نقصاك
rahiway: عايز تاخد بنصيحتي
rahiway: برحتك
rahiway: عايز تفضل معتز بنفسك برضه انت حر
rahiway: عايز تمسحني برضه انت حر
rahiway: بس انا معنديش وقت للشات و دا مش عيب
rahiway: اخيرا .....علشان تكون محترف
rahiway: لازم تعرف ان امور العمل تناقش في العمل ...من خلال قنوات اتصال العمل الرسمية
rahiway: مش في شات و يندو
rahiway: و مش معني اننا اصحاب علي الانترنت
rahiway: دا موضوع
rahiway: و كون فيه علاقه عمل بينا دا موضوع تاني
rahiway: ارجوك تتعلم تفصل بين الامرين

و انتهت الشات علي ذلك ......ايه رايكم باه ؟؟؟؟؟؟؟

دا غير ان السيد الفاضل من فترة ....بعتلي علي الشات ....انا عايز اتكلم معاكي
رديت بشياكه و قلت معلش ...مش فاضية ....ممكن بعدين .....
و فعلا اتشغلت لاخر اليوم .....

و بعد كده ...بعتلي تاني انتي مش قلتي هنتكلم .... طب انتي مش عايزه تعرفي انا عملت ايه؟؟؟؟؟؟
رديت ....معلشن انا مشغوله ....و بعدين لو بتتكلم عن موضوع الشغل اكيد هعرف لاني انا المسئوله عنه ....
طيب انا عايز اسأل سؤالين قلت ...طيب ممكن تبعتهم و انا هرد عليهم ؟؟؟؟ علي الميل .... مبعتش
غير كده و كده .....هو كان في مكتبي .....يعني و هو خارج ...لو عايز يسالني علي حاجه ...مطلبش ليه من السكرتيره انه يدخلي و يتكلم معايا .....؟؟؟؟؟؟؟

أيها الشاب ,,,, لسه عند رايي ينقصك بعض المهارات .......
أرجوك اشتغل علي نفسك ...... دا مش تكبر مني ... و لا سخريه ....عرضت موضوع النهارده ....علشان كلنا نتعلم منه .....

عملا بالمثل القائل .... يا بخت من بكاني و بكي عليا ..... و لا ضحكنيش ..... و ضحك الناس عليا....!!!!!!

Last message received on 29/12 at 12:44

رشا خليفة

Reactions:

0 التعليقات:

إرسال تعليق