الاثنين، ديسمبر 20، 2010

HR وبس !!!!



انا اول مرة ابعت حاجة لحدعلى النت بس الموضوع شدنى لانى بحب الموارد البشرية اوووى ونفسى اعرف كل حاجة عنها انا لسة طالبة فى كلية الحقوق جامعة عين شمس الفرقة الرابعةواشتغلت حاجات كتير فى الدراسة ولسة بشتغل اكتر الاوقات سكرتارية اسفة لاطالة انا عاوزة اعرف انا اعمل ايه علشان اكون مديرة HR يعنى من الاخر اعمل اية علشان اكون زيك شكرا 


يا ستي ميرسي جدا علي ثقتك الغالية .... و ان شاء الله ربنا يوفقك 

الحقيقه انتي ماشيه علي الطريق الصح .... 
أولا انت خريجة حقوق .... يعني عندك درايه قانونية هتساعدك في المجال الي انتي عايزاه.
ثانيا ... بتشتغلي سكرتيرة .... ودي هتساعدك انك تتعرفي علي معلومات كتير ادارية ... معظم الموارد البشرية كانو سكرتاريو في أول الطريق ... انا ابتديت شكرتيرة برضه.
بعد كده .... تاخدي كورسات في الموارد البشرية .... او دبلومة يعني علم يؤهلك انك تشتغلي في الموارد البشرية .... كمان اللغة مهمه جدا

وبكده تقدري تشتغلي .... هتبتدي اخصائية موارد بشرية ويتدرج بيكي السلم الوظيفي إلي مدير موارد بشرية ان شاء الله :)

توكلي علي الله بس وابتدي المشوار :)

3 التعليقات:

عرفت انك بتراجعي CV الخاصة لأي شخص
عاوز اعرف ازاي ابعتلك ال CV الخاصة بتاعتي وازاي يوصلني الرد ده الميل الخاص بي
khaled.elbarbary@yahoo.com
0168819975
شكرا ليكي

خالد

طب وإلي اخذ دبلومه في الhr بعد التخرج ومش لاقي شغل لأنه كل الشركات عايزه خبره في المجال ده يعمل ايه

طب وإلي اخذ دبلومه في الhr بعد التخرج ومش لاقي شغل لأنه كل الشركات عايزه خبره في المجال ده يعمل ايه

إرسال تعليق