الأحد، ديسمبر 19، 2010

الست ملهاش غير بيتها .... والكمبيوتر بتاعها:)

ازيك رشا عن سمعتك امبارح في برنامج احمد يونس عالقهوة  والموضوع عجبني اوي وسمعت من على موقع لينكد إن ولسة اهو عاملة اكاونت عليه  وانا كنت عايزة اسألك على حاجة معلش انا خريجة كلية العلوم قسم رياضة وحاسب ومتخرجة من اربع سنين واخلة على الخمسة "وانا نفسي اشتغل شغل من البيت "بس طبعا ما بشتغلش ولكن المفروض اني هاخد كورس تسويق الكتروني في جامعة القاهرة .

ايه رايك في التسويق الالكتروني عموما ؟واناا بالنسبة لي اخد الكورس ده على العلم ان الكورس اصلا او الدورة كلها مكونة من عدة اجزاء وكل حاجة ليها تمن اقصد بفلوس معينة هي صحيح مدعمة لانها تبع جامعة القاهرة وهيديها مهندس اسمه خالد محمد خالد ولكن انا مش هاخدكها كلها لانها مكلفة بالنسبة لي و الدورة مكونة من حاجة اسمها التسويق الالكتروني , العمل من المنزل, ودروة البي تو بي الاستيراد والتصدير وحاجات تانية فهل اللي انا هاخدو "التسويق الالكتروني فقط" كافي اني اشتغل بيه؟؟؟

 واتمني اني اشتغل بيه وعلشان كده كتبت في البينات بتعتي لما سجلت في لينكد إن اني بدور على عمل والعمل هو الماركتينج والادفيرتيسنيح وبعد ما سجلت ودخلت لينكد ان لاقيت مكتوب جنب اسمي اني بروفيشنال في مجال الماركتينج  وطبعا انا مش كده فعايزة رايك ايه الصح اللي المفروض اعمله او اكتبه ؟وهل ممكن اعتبر ده متحقق على اعتبار ماسيكون بعد مااخد الكورس؟؟؟؟عايزة خبرتك ورايك...اسفة للتطويل, وكمان في حاجات مش فاهماها في موقع لينكد ان زي مثلا اب جريد للاكاونت يعني ايه؟وهل لازم كل ما ابعت رسالة لحد علي لينكد ان اعمل اب جريد للاكاونت؟؟؟

التسويق الألكتروني انا شايفة انه مهم جدا ...وخاصة للناس الي عايزه تشتغل من البيت و مش عايزه تنزل كتير و بهدلة المواصلات ... دا غير ان التسويق الالكتروني انتي خرجتي بره حدود مصر .... العالم كله قدامك ودا طبعا افضل لو جوا مصر عندك فرصة ... في العالم هتجدي 100:)

طبعا ككورس هو كورس كويس جدا لو اني معرفش خالد لكن اسمع انه مدرب كويس ..... وجامعة القاهرة محدش يقدر يتكلم طبعا ...

بس انا رايي انك تاخدي كورس تسويق عادي معاه .... دا هيفيدك كتير ....

بالنسبة للينكد ان ....... هو زيه زي الفيس بوك بالظبط .... فروق بسيطه بين الاثنين .... ركزي بس مع الأعدادات هتظبطي كل الدنيا ان شاء الله

0 التعليقات:

إرسال تعليق