الأحد، ديسمبر 26، 2010

لو في صحراء الربع الخالي ...هروح برضه


رشا انا معجبه جدا بكل اللى بتعمليه عشان تساعدى الشباب انه يلاقى فرصه عمل وكمان نفسى انضم للمنح اللى انتى بتقدميها بس ااناا حاسه ان كل ده لشباب القاهره واسكندريه لكن انا من اسوان واحنا هنا معندناش ولا كورسات ولا اى حاجه يا ريت لو تعملى حاجه لابناء المحافظات او تقوليلنا ممكن نتصرف ازاى






بسيطه جدا جدا جدا جدا

يا ستي انا مستعده اروح الحدود و الله .... معنديش اي مشكلة ابدا ابدا ابدا ....

قدامك حل من اثنين ...

الاول .....
انك تجمعيلي 20 من اصدقائك يكونو عايزين يتعلموا و يتأهلوا لسوق العمل ... وخلي المكان عليا انا هتصرف في مكان يستضيفنا مدة الكورس 5 أيام .... و انا يا ستي هاجي انا والمدربين ندرس الكورس  لمدة ال5 أيام ...و أي كورس من كورسات الأكاديمية انا علي أستعداد اني اجي ونديه هناك.
الكلام دا مش بس لمحافظة أسوان .... دا لاي محافظة من اول السلوم لحد توشكي ..... احنا هنتصرف ونحجز قاعة والمطلوب منكم بس هو 20 فرد يسجلوا في الكورس ....

الحل الثاني ....
و هو حل الانترنت .... بما ان الانترنت مخلتش حد نفسه في حاجه ..... ممكن ندرس الكورس من خلال برنامج SKYPE وهيكون بالظبط زي الكورسات الي بندرسها في الاكاديمية .... وبالنسبة للشهادات ...متشغليش بالك .... الي هيلتحق بالدراسة عبر الانترنت .... هيحصل برضه علي الشهاده وربنا يخليلنا هيئة البريد المصري

1 التعليقات:

طيب فين البرامج التدريبيه واسعارها

إرسال تعليق